Du kan endast koppla upp dig till Wi-Fi när du befinner dig ombord på en FlixBus eller ett FlixTrain. Du måste öppna din smartphones inställningar, välja ”FlixBus Wi-Fi” eller ”FlixTrain Wi-Fi” och godkänna de allmänna villkoren. När internetanslutningen är upprättad kan du börja surfa på nätet. Gå till wifi.flixbus.com eller wifi.flixtrain.com för att komma tillbaka till startsidan för Wi-Fi.
Du är inne!
Innan du använder Wi-Fi, ta dig tid att läsa om vad du kan göra med vår kostnadsfria ombordtjänst.
Hur kopplar jag upp mig till gratis Wi-Fi ombord?
Är Wi-Fi obegränsat?
Wi-Fi är tyvärr inte obegränsat. För att säkerställa att bandbredden optimeras och att alla ombord kan använda Wi-Fi, kan det finnas hastighetsbegränsningar och du kanske inte kan nå alla webbplatser. När du har förbrukat din datamängd har du inte längre tillgång till internet, eller så minskar vi anslutningshastigheten. Efter din resa får du en undersökning via e-post som du kan fylla i för att hjälpa oss att ytterligare förbättra vår Wi-Fi-tjänst.
Varför finns det begränsningar för Wi-Fi?
Vi begränsar datamängden och anslutningshastigheten för att alla ombord ska kunna surfa på nätet. Vi strävar efter att leverera den bästa upplevelsen för alla resenärer, men beroende på fordonets position och restriktioner i landet/regionen, kan vi inte garantera snabb eller kontinuerlig internetåtkomst. Om du har en dålig internetuppkoppling, försök igen senare, eftersom du kanske befinner dig i ett område med dålig täckning. Glöm inte att fylla i undersökningen som vi skickar till dig efter din resa för att hjälpa oss att ytterligare förbättra vår Wi-Fi-tjänst.
Är internetanslutningen säker?
Wi-Fi-nätverket ombord är offentligt. Därför rekommenderar vi att du undviker privata eller känsliga överföringar av information när du är uppkopplad.
Kan jag köpa ytterligare datapaket eller snabbare Wi-Fi?
För närvarande finns det inte möjlighet att göra detta.
Har du några frågor?
Gå till vår hjälpsida eller kontakta vår kundtjänst online.